Handelsbetingelser på Miraca.dk

Nedenstående betingelser gælder for alle aftaler indgået imellem dig som dansk kunde og Miraca.
 
Du kan kun købe ydelser på www.miraca.dk, hvis du accepterer salgs- og leveringsbetingelserne på denne side. Ved ordreafgivelse har du altid adgang til at læse og acceptere disse betingelser, samt at udskrive betingelserne hvis du ønsker det.
 
Du opfordres til at læse salgs- og leveringsbetingelserne grundigt igennem og gøre dig bekendt med de forpligtelser og rettigheder, som vilkårene indebærer for dig.
 
Indgåelse af aftaler
 
Ordre procedure
Når du har afgivet en varebestilling via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail med en ordrebekræftelse.
 
Endelig aftale mellem dig og Miraca anses for indgået, når Miraca efter at have modtaget din ordre på sin server, har sendt en skriftlig ordrebekræftelse pr. e-mail med oplysninger om ordrenummer, navn og adresse, betalingsmåde, leveringsadresse samt en oversigt over de bestilte varer.
 
Du kan altid følge din ordrestatus, ved at følge det link, der er angivet  i din ordrebekræftelse, eller ved at gå ind på din medlemskonto via dit personlige brugernavn/kodeord.
 
Alle kontrakter indgåes på dansk.
 
Specielt omkring SIM-kort.
SIM-kort købt hos Miraca forbliver Miracas ejendom. Du får brugsretten over kortet.
Abonnementet der kommer med kortet skal opsiges til den første , og med en måneds varsel.
Specifikation af regning kan tilsendes på forespørgsel pr. mail til miraca@miraca.dk - Du skal skrive dit navn og det telefonnummer du vil have specifikation for i mailen.
 
Regning over forbrug sendes efterhånden som de kommer fra teleselskabet. - Regningen sendes alene pr. email. Det er kundens ansvar altid at sikre sig, at Miraca har den rigtige email-adresse.
Hvis regningen ikke betales bliver kortet lukket sammen med udsendelse af 2. rykker. Ryggere sendes ligeledes pr. mail. En genåbning af kortet p.g.a. manglende betaling medfører et gebyr på 125,- kr.
Simkortet kan opsiges af Miraca med en måneds varsel.
 
Faktura
Faktura bliver sendt pr. email.
 
Du opfordres til at udskrive din faktura umiddelbart efter modtagelsen, idet denne kan være relevant i forbindelse med ombytning, udnyttelse af fortrydelsesret eller reklamation. Såfremt du ønsker en kopi af din faktura tilsendt, bedes du kontakte vores kundeservice på miraca@miraca.dk.
 
 
Priser og betaling
 
Priser
Alle opgivne priser er inkl. moms og udregnes i danske kroner. Den gældende pris er den, som på dagen for bestillingen er angivet på hjemmesiden ud for den pågældende vare. Ved bestilling kan du se den samlede pris inklusiv moms, afgifter og evt. fragtomkostninger.
 
Betaling
Ordrer kan betales på følgende måder: 
Kreditkort/Debetkort (Dankort, eDankort,MasterCard, Visa) og bankoverførsel.
Ved bankoverførsel sender jeg varen når pengene er indbetalt. - Efter en uge uden indbetaling sletter jeg ordren. - Jeg skal gøre opmærksom på, at du giver køb på en del af din forbrugerbeskyttelse ved at bruge bankoverførsel.
Miraca.dk anvender primært Nets for at modtage kortbetalinger.
 
Levering
 
Leveringssted
Miraca leverer til Danmark.
 
 
Leveringstid
Vi afsender normalt din vare samme dag som betaling er modtaget hvis varerne er på lager.
 
Ordrer leveres som standard som postpakke via Post Danmark og kan følge i deres Track&Trace-systemer . 
 
Du modtager en e-mail med pakkens nummer, når jeg afsender din ordre.
 
Du vil altid få omkostninger til fragt for den enkelte ordre oplyst, inden du afgiver bestilling.
 
Hvis leverancen bliver forsinket, underretter Miraca snarest muligt kunden herom pr. e-mail.
 
 
Risiko
Alle produkter købt hos Miraca forbliver Miracas ejendom indtil leveringstidspunktet. Det betyder, at risikoen for bortkomst og/eller beskadigelse påhviler Miraca indtil leveringstidspunktet.
 
Dog har du risikoen for returforsendelser, med mindre der er tale om hændelig undergang i fortrydelsesperioden, indtil Miraca modtager varerne.
 
 
Fortrydelsesret
 
14-dages fortrydelsesret
Ved køb af produkter hos Miraca er den intakte originale emballage altid en væsentlig del af varens værdi. Emballagen skal derfor altid sendes med retur, for at betingelserne for at udøve fortrydelsesretten er opfyldt.
 
Varen skal returneres i væsentlig samme stand og mængde som du modtog den.
 
Du må gerne tage alarmen i brug. - Reglerne er dog nu således, at produkterne ved returnering skal vurderes, og prissættes, for at finde den pris du kan få retur. - Du kommer altså til at betale for det slid du påfører produkterne.
 
Vi lægger hos miraca vægt på, at du IKKE har taget klistermærkerne i brug. At du IKKE har haft sensorerne hængt op, og at du ikke har fjernet folien på alarmpanelet.
 
Fristen regnes som udgangspunkt fra den dag, du har fået det købte eller den sidste levering i hænde.
 
Hvis du ønsker at benytte fortrydelsesretten skal du, inden du sender varen retur, tydeligt, pr. mail, gøre Miraca bekendt med, at du ønsker at fortryde købet. Udgifter til returnering afholdes af kunden.
 
Du skal være opmærksom på, at alarm-klistermærker af afhængige af køb af alarm. Hvis en alarmpakke returneres uden klistermærkerne, vil hvert manglende klistermærke medføre en reduktion i det returnerede beløb på 250,- kr. - Det er IKKE et krav at hele klistermærket er med retur, og at det er brugbart. Men mindst 90% af mærket skal returneres.
 
Returnering
Hvis du skal returnere en vare beder jeg dig udfylde formularen du finder under support i menuen.
 
Ønsker du pengene retur vil beløbet som udgangspunkt blive ført automatisk tilbage til din bankkonto. 
 
Vi skal bruge følgende oplysnigner:
Bankens navn
Registreringsnummer (4 cifre)
Kontonummer (10 cifre)
Vi returnerer typisk beløbet til din konto 1-2 dage efter jeg har modtaget varerne retur fra dig.
 
 
Reklamationsret, returnering mv.
 
To års reklamationsfrist på alle varer
Vil du påberåbe dig en mangel, skal du give mig meddelelse herom inden for rimelig tid, efter at du har opdaget manglen. I modsat fald taber du retten til at påberåbe dig manglen. Meddelelse givet inden to måneder efter, at du opdagede manglen, er altid rettidig. Har du ikke inden 2 år efter salgsgenstandens overgivelse til dig meddelt os, at du vil påberåbe dig en mangel, kan du ikke senere gøre den gældende, medmindre jeg har påtaget mig at indestå for genstanden i længere tid eller har handlet i strid med almindelig hæderlighed.  
 
Returnering
Returnering af varer, som er behæftet med fejl eller mangler, herunder i forbindelse med reparationer eller omlevering, sker efter følgende procedure:
 
Vi beder dig kontakte vores kundeservice på miraca@miraca.dk med angivelse af kundenavn, kundenummer, fakturanummer og varenummer på den vare, som du ønsker at returnere.
Hvis du skal returnere en vare beder jeg dig udfylde formularen du finder under support i menuen.
 
Ønsker du pengene retur vil beløbet som udgangspunkt blive ført automatisk tilbage til din bankkonto. 
 
Vi skal bruge følgende oplysnigner:
Bankens navn
Registreringsnummer (4 cifre)
Kontonummer (10 cifre)
Vi returnerer typisk beløbet til din konto 1-2 dage efter jeg har modtaget varerne retur fra dig.
 
Reparation og omlevering
Såfremt varen er behæftet med fejl eller mangler, og du har reklameret rettidigt, udbedrer jeg sådanne fejl eller mangler inden for rimelig tid.
 
Hvis det viser sig ikke at være muligt eller jeg ikke skønner det hensigtsmæssigt at reparere varen, påtager jeg i stedet at levere en ny fejlfri vare efter returnering af den mangelfulde vare. Jeg refunderer dig desuden eventuelle rimelige dokumenterede udgifter forbundet med returneringen.
 
Hvis hverken reparation eller omlevering er mulig refunderer jeg i stedet købesummen, inkl. udgifter til returnering.
 
Ovennævnte bestemmelser optræder ikke i stedet for dine øvrige rettigheder efter Købeloven §78, herunder retten til at kræve forholdsmæssigt afslag.
 
Returvarer bedes sendt til følgende adresse:
MIRACA
Ørbækvej 49
7330 Brande
 
Varer der sendes pr. efterkrav modtages ikke. - Sendes varer retur uden omdeling, må du forvente at der går op mod en uge inden varen hentes. - Og din reklamation vil blive tilsvarende forsinket.
 
Ansvar og ansvarsbegrænsning
 
Ansvarsbegrænsning
Miraca kan i intet tilfælde gøres ansvarlig for indirekte tab eller følgeskader, herunder men ikke begrænset til driftstab, avancetab, krav fra tredjemand og/eller beskadigelse af data, med mindre andet følger af dansk rets almindelige regler.
 
Produktansvar
Miraca er ansvarlig for produktansvar i henhold til produktansvarsloven. Du er forpligtet til uden ugrundet ophold skriftligt at meddele Miraca, såfremt der er opstået en produktansvarsskade, eller at der er fare for, at en sådan skade vil indtræde. - Miraca er produktansvarsforsikret hos TopDanmark. Med en dækningssum på 10.000.000 kr.
 
Force Majeure
Hvis der opstår en ekstraordinær situation, der er udenfor MIRACAs kontrol, og som efter købeloven må anses som force majeure, bliver MIRACAs forpligtelser suspenderet i det tidsrum, den ekstraordinære situation varer. I en sådan ekstraordinær situation kan du opsige din aftale med Miraca, hvis situationen varer eller antages at ville vare længere end 60 dage.
 
Andet
Batterierne der er med alarmen når den leveres er batterierne fra fabrikken. - Dette bedtyder at Miraca ikke ved hvor gamle de er, eller hvor længe de holder. Batterierne kan holde helt ned til få uger.
 
Forbehold for trykfejl mv.
 
Miraca benytter cookies til at gemme informationer der er nødvendige for at siden fungere.
 
I det omfang der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, medfølger disse leverancen.
 
Rykkerprocedyre
Ved mangelelnde betaling af en faktura eller et restbeløb på en faktura er Miracas rykkerprocedure følgende.
  • 4 dage efter forefald fremsendes 1. rykker med gebyr (100,- kr).
  • 11 dage efter 1. rykker fremsendes 2. rykker med yderligere gebyr. (100,- kr)
  • 11 dage efter 2. rykker fremsendes 3. rykker med yderligere gebyr. (100,- kr.)
  • 11 dage efter 3. rykker overgiver vi sagen til inkasso, og betalingen kan ikke længere sendes til Miraca, men skal afregnes med inkassofirmaet. Inkassofirmaet vil påføre regningen inkassogebyr.
 
Ugyldighed
Hvis nogen del af disse betingelser skulle blive anset for retsstridige og ugyldige og dermed ikke kan håndhæves, påvirker dette ikke gyldigheden og håndhævelsen af den resterende del af betingelserne.
 
Lovvalg
Dit køb hos Miraca er reguleret af dansk ret.